Ciechan Grand Prix

Druga warka piwa Czesława Dziełaka, które zdobyło pierwsze miejsce na I Warszawskim Konkursie Piw Domowych.

Grand Prix

Grand Prix

Pierwszej niestety nie dane mi było spróbować – rozeszła się szybciej niż goździki i rajstopy tuż przed 8 marca. Smutki koiłem Brackim Imperial IPA (również Czesława Dziełaka), czytając recenzje, które wychwalały oba piwa. Teraz mam więc pełen obraz sytuacji.

Grand Prix to przedstawiciel AIPA, gatunku, o którym już co nieco pisałem, więc nie będę się powtarzał. W sklepie dowiedziałem się, że całą hurtownianą ilość sprzedano na pniu a sklep, w którym nabyłem piwo wyrwał przemocą tylko jedną skrzynkę. Czułem się jak więc jak samolubny kryminalista przygarniając do domu trzy butelki.

Grand Prix

Grand Prix

Z ekstraktu 15.5% wyszło 5.4% alkoholu, więc część słodu zostało, żeby przyjemnie łechtać podniebienie słodowością. Etykieta prosta i elegancka, kapsel standardowy Ciechanowy.

Grand Prix

Grand Prix

Kolor jasnobursztynowy, piwo jest nieprzejrzyste. Piękna, długoutrzymująca się piana. Z butelki i szkła przyjemnie atakują aromaty chmielowe – grejfrut wspierany dzielnie z drugiej linii przez delikatną żywicę. Już przed pierwszym łykiem wiem, że będzie dobrze.

Pierwszy łyk i.. jest dobrze 😉 Czuć pełnię, piwo nie jest wytrawne, zostało trochę tej słodowej treści. Chmiele nadal robią robotę, spychając tą słodowoś na drugi plan, ale nie pozwalają o niej zapomnieć. Goryczka jest spora, ale piwo nie traci przez nią pijalności. W drugim lub trzecim łyku czuć żywicę – również zasługa amerykańskich chmieli.

To bardzo udane piwo. Nie jestem w stanie stwierdzić, który z dwóch przepisów Czesława Dziełaka jest lepszy. Gdyby postawiono przede mną dwa pokale, z Grand Prix i Brackim Imperial IPA, każąc wybrać tylko jedno.. to zmieniłbym się w Hulka i siłą wyrwał terrorystom oba. Bo kazać wybierać spośród tych dwóch to tortura. Poproszę takich więcej. 9/10

Leave a Reply

