Żywiec Bock

Kupili mnie etykietą i kształtem butelki.

Żywiec Bock

Żywiec Bock

Stojąc przy “tej mniej tradycyjnej półce” (IPA, pszeniczniaki, etc.) odwróciłem się na chwilę w stronę półki z piwami koncernowymi i oczy przykuło coś niestandardowego. Wśród bieli i czerwnieni Tyskiego i Żywca, zieleni Żubra i żółci Tatry wzrok przykuła bordowa etykieta czegoś, co okazało się elementem nieszablonowej (jak na browar koncernowy) serii z Żywca. Oprócz koźlaka stały tam też !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, ale że koszyk był już prawie pełen, zdecydowałem się tylko na to.

Butelka jest elegancka, ze żłobieniami, zwrotna co warto nadmienić. Zostawię ją sobie do butelkowania jakiegoś piwa domowego, choć o takich butelkach w tym kontekście słyszałem nieco niepokojących informacji. Ale wróćmy do piwa, które ma 16% ekstraktu i 6.5% alkoholu.

Żywiec Bock

Żywiec Bock

Jak widać, pokal na kontrze nie zmienił koloru na niebieski, więc teoretycznie nie była to idealna temperatura – zrzućmy to na moją ignorancję. Po prostu chciałem szybciej go spróbować. Duży plus za dedykowany kapsel. Otwieramy.

Żywiec Bock

Żywiec Bock

Kolor, jak na koźlaka , bardzo dobry. Piana również niezła, choć mogłaby być odrobinę gęstsza i trochę dłużej się utrzymać. Sięgam nosem do kufla i.. magia. Jest karmel, jest słodowość, jest tak lubiany przeze mnie charakterystyczny zapach koźlaka.

Niestety, smak zawodzi. Piwo już od samego początku jest płaskie i nijakie. Dużo niższa słodowość niż to, co obiecywał aromat. Dużo niższa pełnia, niż to co obiecywała słodowość. To od razu dobre podsumowanie tej recenzji: “Zapach bardzo dużo naobiecywał, ale smak nie nadążył.” Dołóżmy do tego wysokie wysycenie i otrzymujemy piwo koncernowe z wysokimi aspiracjami. Goryczka była zaskakująco wysoka, sporo kontrowała.

Tuż po otwarciu cieszyłem się jak dziecko kiedy przychodził Mikołaj. Dopiero potem okazało się, że Mikołaj ma sztuczną brodę i tak w ogóle to przebrana przedszkolanka. Keep trying, Żywiec. Kierunek jest dobry, teraz trzeba dążyć. 5/10.

 

Leave a Reply

