AleBrowar – Rowing Jack

W momencie, w którym M. zadzwoniła i powiedziała, że w knajpie, w której akurat siedzi z koleżankami można wziąć na wynos “Wiosłującego Jacka”, wydała na siebie wyrok, że z miasta w torbie będzie do domu taszczyć dodatkowe ~0.6kg słodko-gorzkiego ciężaru.

Rowing Jack

Rowing Jack

Rowing Jack

Rowing Jack

Kiedy tylko przyjechała, szybko wstawiłem piwo do lodówki, coby złapało odpowiednią temperaturę. Jednocześnie podziwiałem bardzo fajnie zrobioną etykietę. To zadziwiające jak dużo da się uzyskać stosując tylko 3 mocno nasycone kolory. Do tego ogromny plus za charakterystyczny kapsel z logo browaru.

Rowing Jack

Rowing Jack

Ręce mnie świerzbiły, nerwowo miętosząc otwieracz. W lodówce czekała bowiem butelka “najlepszego polskiego piwa” wg portalu ratebeer (link do rankingu: http://www.ratebeer.com/beer/country/poland/163/). Odmierzając czas niemal sekunda po sekundzie, w końcu zdecydowałem: otwieram.

Rowing Jack

Rowing Jack

Przelałem, w szklance płyn o pięknym bursztynowym kolorze. Zamknąłem oczy, pierwszy wdech i.. las. Żywica, żywica, żywica. Piękny, gorzkawy zapach pochodzący od chmielu. Dopiero po kilku sekundach delikatnie odezwały się z drugiego planu cytrusy.

Pierwszy łyk tylko potwierdził to, co było w aromacie. Potężny miks żywiczno-cytrusowy, na delikatnie słodowej bazie. Goryczka solidna, ale to dopiero pierwszy łyk. Drugi i trzeci nie pozostawiły wątpliwości – długo utrzymujący się na języku, żywiczno-ziołowy posmak. Pycha!

Nie każdemu może to piwo posmakować. Znajduje się jakby “na drugim biegunie” tego, co typowy Polak leje do kufla. Jak dla mnie – bliskie ideału. 9/10.

Leave a Reply

