Hera z Olimpu

“Przełom”, chciałoby się rzec, bo jak do tej pory stoutów raczej unikałem.

Olimp Hera

Olimp Hera

Olimp Hera

Olimp Hera

Największą ciekawostką (dla “przeciętnego pijacza piwa”, bo chyba taka jest analogia do “przeciętnego zjadacza chleba”, right?) jest użycie laktozy oraz ziaren kawy przy produkcji tego piwa. Laktoza to cukier (tylko tyle i aż tyle). Nie będę ściemniał i opisywał różnic, jakie daje w stosunku do “normalnego” cukru, bo tego (jeszcze) po prostu nie wiem. Powiem tylko, że cały czas wyobrażam sobie wrzucanie kilku kilogramów białego twarogu do kadzi warzelnej 😀 Kawa – typowo na smak i aromat.

Olimp Hera

Olimp Hera

Kapsel czarny golas, miałem nadzieję, że piwo dotrzyma mu kroku kolorem. Nie było aż tak do końca czarne, ale było blisko. Nalewało się dostojnie i gęsto, na końcu wieńcząc wszystko niewielkim kożuchem z piany, który niestety szybko się ulotnił.

Zapach – wyborny. Bardzo intensywnie czuć kawę, potem dochodzi czekolada i jeszcze inny rodzaj słodyczy – coś jakby pralina. M. się ze mnie śmiała, bo siedziałem z nosem w szklance i pewnie wyglądałem jak głupek. Ale warto było – pachnie przednio.

Smak to niestety nie aż tak mocne potwierdzenie zapachu. Owszem, czuć i kawę i czekoladę, pralina też za nimi podąża zostawiając przyjemny posmak na języku. Ale intensywność tego jest zdecydowanie za mała. Specjalnie po wypiciu jednej trzeciej zakrywałem ręką szklankę i kołysałem szklanką tylko po to, żeby uwolniły się aromaty i wzmocniły doznania smakowe.

To piwo ma bardzo duży potencjał, jednak jak na razie według mnie jest zbyt mało zdecydowane. Niemniej jednak – solidna pozycja o świetnym zapachu. 6/10

 

Leave a Reply

